Grisen!

Igår följde jag med mamma till Ica maxi i malmö. Eftersom vi knappt hade något hemma efter resan.
Iallafall på vägen hem så körde jag. Och det var rätt mörkt.
Ja ni vet hur mörkt det är runt 19.00 tiden? KOL SVART!
När jag körde på vägen från malmö till staffanstorp, så ser jag något stort ljust röra sig i vägkanten.
Japp en gris!!! En riktigt stor en också, vid väg kanten.
Och som tur är så var det två-filigt och jag var själv på några meter.
Så jag väjer över till andra vägbanan i ren reflex.
Riktigt läskigt ska jag säga er!
Men jag och mamma klarade oss, och grisen verkade också klara sig

Men jag vet inte om det var ett vildsvin eller en tamgris som lyckats rymma.
Den kom ifrån en åker. Och vildsvin brukar vara mörka, och denna var ljus med stora bruna fläckar.
Men ja det blev ingen krock iallafall, men läkigt det var det.



tamgris eller vildsvin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Har du en blogg kanske ?:

Tala med mig:

Trackback
RSS 2.0